اعمال قانون۱۴۷۸دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد|۵۳نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (یکم خرداد ماه ۱۴۰۳) کندی حرکت در میدان جمهوری به سمت میدان جهاد در مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) آیا مدارس قم فردا سه شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کارنامه زیست‌محیطی شهید سید ابراهیم رئیسی چند توصیه مهم برای خواب آرام شبانه هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) از بایدها و نبایدهای زالودرمانی چه می‎‌دانید؟ نرخ باروری و موالید در کشور روند کاهشی دارد مویز برای چه کسانی می تواند مضر باشد؟ | خواص و مضرات مویز را بشناسید چطور از خشکی چشم جلوگیری کنیم؟ رژیم غذایی کتوژنیک استرس را کاهش می‌دهد اهدای اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی در غرب خراسان امتحانات دانش آموزان تا پایان هفته لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرونشست خودرو خاور در خیابان بابانظر مشهد+ تصویر (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)‌ چرا خانواده‌ها با اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی مخالفت می‌کنند؟ سوءاستفاده از پروفایل افراد چه مجازاتی دارد؟ علت علمی بارش‌های شدید بهار امسال در مشهد و کشور چه بود؟ بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

زمان‌بندی واکسیناسیون کرونا | هر گروه از مردم چه زمانی واکسن را دریافت می‌کنند؟

  • کد خبر: ۵۷۵۸۷
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
زمان‌بندی واکسیناسیون کرونا | هر گروه از مردم چه زمانی واکسن را دریافت می‌کنند؟
دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری زمان‌بندی واکسیناسیون کرونا در گروه‌های مختلف مردم را اعلام کرد. بر این اساس کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی، افراد مسن، معلولان و جانبازان مراکز نگهداری در اولویت واکسیناسیون قرار دارند و زمستان امسال واکسن دریافت می‌کنند.
به گزارش شهرآرانیوز، واکسن کرونا با استفاده از توان داخلی و هم با خرید از دیگر کشور‌ها تأمین می‌شود، زمستان آینده نیز واکسیناسیون عمومی آن شروع خواهد شد.

مصطفی قانعی؛ دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پاسخ به نگرانی مردم درباره تأمین واکسن کرونا در کشور گفت: کمیته علمی مقابله با کرونا در تلاش است نیاز کشور به واکسن کرونا را با کمک تولیدات داخلی و خرید از دیگر کشور‌ها تأمین کند.

وی افزود: در این برنامه قرار است حدود ۱۶ میلیون دوز واکسن از مجموعه کوواکس، بیش از ۲۵ میلیون دوز از طریق واردات و ۲۵ میلیون دوز با استفاده از تولیدات داخلی تأمین شود؛  واکسیناسیون عمومی نیز اسفند ماه سال آینده شروع می‌شود.

به‌گفته رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا، زمستان امسال کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی، افراد مسن، معلولان و جانبازان مراکز نگهداری در اولویت واکسیناسیون قرار دارند؛ بهار و تیر ماه سال آینده نیز افراد بالای ۶۵ سال، افراد ۱۶ تا ۶۴ سال با بیماری زمینه‌ای و افرادی که به‌واسطه شغل خود با مردم در تماس هستند واکسن دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: مرداد تا آذر ۱۴۰۰ نیز نوبت به واکسیناسیون ساکنان مراکز شلوغ، افراد ۵۵ تا ۶۵ سال فاقد بیماری زمینه‌ای و شاغلان ضروری و کارکنان بهداشتی که در خط اول مواجهه نیستند، واکسن می‌زنند؛ در نهایت نیز در فاز چهارم، با شروع زمستان ۱۴۰۰، همه مردم در مقابل این بیماری واکسینه خواهند شد.

 قانعی با اشاره به اینکه ۹ شرکت در حال تولید واکسن کرونا هستند، گفت: ۳ مورد از آن‌ها به فاز بالینی رسیده‌اند؛ یک همکاری مشترک با کوبا داریم که این واکسن نیز در مراحل خوبی قرار دارد؛ به‌زودی واکسن مورد تأیید ایرانی به مرحله تولید نهایی خواهد رسید؛ پایگاه یونیسف، ایران را یکی از کشور‌های سازنده و تولیدکننده واکسن کرونا معرفی کرده است.
 
منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->